Wordt SEA te duur?

15-03-2018

De tarieven voor SEA beginnen in bepaalde branches door het dak te gaan. De gemiddelde klantwaardes waarmee gerekend wordt zijn inmiddels zo hoog dat er gesproken kan worden van teveel opportunisme in het ondernemerschap. Het veilingprincipe dat Google hanteert is een pricingsmethodiek die vooral Google geen windeieren legt. In een ultiem marktmodel roomt Google alle winsten volledig af van de afnemers. Knap gedaan Google!

SEA is inmiddels dermate gespecialiseerd dat je als leek hier helemaal niets te zoeken hebt. Vlijmscherp targeten is het devies. Dus niet any time, any place bieden. Maar goed aanvoelen waar en wanneer de doelgroep koopgedrag vertoont en daar strak op inspelen. Maak hiervoor gebruik van een SEA consuitant die dit snapt. Dit hoeft overigens niet perse SEA te zijn via Google. Regelmatig zien wij cases voorbij komen bij onze klanten waarbij gebruik wordt gemaakt van social media advertising met uitstekende resultaten. Groot verschil is natuurlijk wel dat zoekers bij Google al een latente koopintentie hebben en we de berichtjes bij social media via de tijdslijn door de strot duwen. Enige uitzondering is natuurlijk retargeting en remarketing waarbij men al een keertje de website bezocht heeft. Maar ook hier geldt: gebruik de marketingtool met mate. We kennen allemaal de voorbeelden van de vliegtickets die je allang hebt geboekt maar vervolgens nog 2 maanden in de tijdlijn verschijnen van je favo social kanaal. 

Heb je SEA ondersteuning nodig en wil je hem/haar graag als aanvulling op de marketing afdeling voor korte of lange periode? Wij leveren uitstekende professionals voor deze tak van sport. Neem contact op voor meer informatie! 010-5223332.